Gratis verzending, 90 dagen gratis retour!!    

Slim, comfortabel & veilig wonen
Winkelwagen Subtotaal: €0.00

Garantie & Reparatie

Artikel defect ontvangen
Artikelklacht melden
Garantieperiode
Reparatiekosten
Reparatieperiode

 

Artikel defect ontvangen

Heeft u een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen?
 
Meld uw klacht telefonisch, per email of vul direct ons retourmeldings-formulier (let op, u dient hiervoor ingelogd te zijn) in. Heeft u geen account aangemaakt tijdens het bestellen? Dan kunt u de melding doen middels ons "gast" retourformulier.
 
Indien mogelijk, ruilen we het defecte artikel direct om. Eventuele verzendkosten komen uiteraard voor onze rekening.

Artikelklacht melden 

Meldt uw klacht alvorens het artikel te verzenden

Meld u een artikelklacht, dan wordt gekeken of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, van toepassing zijn.

 

Meld uw klacht telefonisch of per email en u krijgt van ons binnen 24 uur bericht wat u het beste kunt doen. Voor een snelle afhandeling vragen we u de originele factuur gereed te houden. 

 

Indien de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of arbeidskosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Betaalbare Domotica. Wordt het artikel binnen 90 dagen na aankoop defect gemeld, dan vergoeden wij ook de verzendkosten. 

 
Mogelijk wordt u verwezen naar onze servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Zij hebben vaak de technische kennis over het specifieke apparaat en/of merk en helpen u graag bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.

 
Vaak vind u voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/merk. Vind u in de gebruiksaanwijzing geen oplossing voor uw klacht, meld uw klacht bij voorkeur direct via ons retourmeldings-formulier (let op, u dient hiervoor ingelogd te zijn) in. Voor een snelle afhandeling is het raadzaam de originele factuur erbij te nemen.

 

Garantieperiode

Heeft u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Betaalbare Domotica geeft standaard 1 jaar garantie op alle artikelen die u bij ons koopt. Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en onze algemene voorwaarden (conform de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie). De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument hebt op basis van de wet.

 

Fabrieksgarantie

Fabrikanten bieden in een aantal gevallen een garantietermijn van meer dan één jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel. U kunt dan in het geval van een defect product ook het best contact opnemen met de betreffende leverancier om de eventuele garantie-regeling te bespreken. 

Reparatiekosten

Binnen garantie

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief voorrij- en/of arbeidskosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Betaalbare Domotica.
 

Buiten garantie

Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van de artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.

 

Gegronde klacht

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • beschadiging door opzet of door nalatigheid;
  • onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • normale slijtage;
  • beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Reparatieperiode

Vanaf het moment dat een te repareren artikel bij de servicedienst is, duurt het maximaal 21 dagen tot u uw artikel gerepareerd in huis hebt.
 
Als het artikel niet gerepareerd kan worden, informeren we u binnen deze periode over de verdere afhandeling.